Гарачая лінія: +375 (1774) 5-24-04

e-mail: priemnaya@logoysk.gov.by

Адрас:

г. Лагойск, вул. Савецкая, 15

Телефон/Факс:

+375 (1774) 5-51-41

Рэжым работы :

У працоўныя дні – з 8.00 да 17.00

абед – з 13.00 да 14.00

Электронныя звароты

Тэлефоны гарачай лініі Лагойскага раённага выканаўчага камітэта 8 (01774) 52-4-04. Рэжым працы: з 8.00 да 17.00, перапынак з 13.00 да 14.00 у працоўныя дні.

Лагойскі раённы выканаўчы камітэт на падставе артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" паведамляе, што грамадзяне і юрыдычныя асобы могуць падаць электронныя звароты шляхам размяшчэння ў спецыяльнай рубрыцы "Электронныя звароты" на афіцыйным сайце Лагойскага райвыканкама ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт.
Электронныя звароты, накіраваныя на адрас электроннай пошты райвыканкама, не прымаюцца і не разглядаюцца.

Закон Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»

Парадак падачы і разгляду электронных зваротаў у Лагойскім раённым выканаўчым камітэце

Парадак падачы і разгляду электронных зваротаў у Лагойскім раённым Савеце дэпутатаў

Звяртаем Вашу ўвагу!

Падача электронных зваротаў ажыццяўляецца на беларускай або рускай мове.

Не дапускаецца ўжыванне ў электронных зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

У электронных зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаючых гэтую інфармацыю дакументаў.
Да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Электронныя звароты павінны ўтрымліваць адрас электроннай пошты заяўніка і адпавядаць наступным патрабаванням:

для грамадзян:

  • найменне выканаўчага камітэта, або структурнага падраздзялення райвыканкама альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту.

для юрыдычных асоб:

  • найменне выканаўчага камітэта, або структурнага падраздзялення райвыканкама альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

У выпадку неабходнасці прадастаўлення дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументаў аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах, дапушчальнымі фарматамі прымацоўваюцца ў электронным выглядзе іх графічныя вобразы на папяровых носьбітах (сканы) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (NPG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

Электронныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасьці, калі:

  • звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да іх утрымання;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, які вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены ў кнігу заўваг і прапаноў, калі яно ўжо было разгледжана па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо напрамкі адпаведнага электроннага звароту.

Электронныя звароты разглядаюцца без спагнання платы.

Выдаткі, панесеныя Лагойскім райвыканкамам у сувязі з разглядам сістэматычна накіроўваных (тры і больш разы на працягу года) неабгрунтаваных зваротаў у райвыканкам ад аднаго і таго ж заяўніка, а таксама зваротаў, якія змяшчаюць загадзя ілжывыя звесткі (сумы, якія падлягаюць выплаце экспертам і іншым спецыялістам, якія прыцягваюцца да разгляду зваротаў, паштовыя выдаткі, выдаткі, звязаныя з выездам на месца разгляду звароту, і іншыя выдаткі, за выключэннем аплаты працоўнага часу работнікаў, якія разглядаюць звароты), могуць быць спагнаныя з заяўнікаў у судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам.

У выпадку нязгоды з адказамі Лагойскага райвыканкама, У адпаведнасці з артыкуламі 7 і 20 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» заяўнік у праве абскардзіць яго ў Мінскі абласны выканаўчы камітэт (220030 г. Мінск, вул. Энгельса, Д. 4).

ПЫТАННЕ-АДКАЗ

Пытанне: Чаму я павінен круглы год вырабляць аплату за абясшкоджванне цвёрдых бытавых адходаў, якія ўтвараюцца ў жылым доме ў вёсцы, у якім я не зарэгістраваны (дастаўся па спадчыне) і пражываю толькі сезонна.

Адказ: у адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2015 года № 535 «Аб прадастаўленні жыллёва-камунальных паслуг» паслуга па абыходжанні з цвёрдымі камунальнымі адходамі адносіцца да асноўных жыллёва-камунальных паслуг.

Дагавор на аказанне паслуг па абыходжанні з цвёрдымі камунальнымі адходамі ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 16 ліпеня 2008 года «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг» з'яўляецца публічным, у сувязі з гэтым, незалежна ад факту яго заключэння плата за дадзеную асноўную жыллёва-камунальную паслугу налічваецца і прад'яўляецца да аплаты. Неаказанне дадзенай паслугі тэхнічна немагчыма, таму заяўнік не мае права ад яе адмовіцца.

Згодна з пунктам 7 Правілаў карыстання жылымі памяшканнямі, утрымання жылых і дапаможных памяшканняў, зацверджаных пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 21 мая 2013 года № 399, уласнікі жылых дамоў прыватнага жыллёвага фонду абавязаны выносіць смецце, цвёрдыя камунальныя адходы ў спецыяльна адведзеныя месцы (у кантэйнеры на спецыяльна абсталяваных пляцоўках або ў спецыяльныя транспартныя сродкі).

У адпаведнасці з пунктам 52 Палажэння аб парадку разлікаў і ўнясення платы за жыллёва-камунальныя паслугі і платы за карыстанне жылымі памяшканнямі дзяржаўнага жыллёвага фонду, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2014 г. № 571 плата за зварот з цвёрдымі камунальнымі адходамі ў дачыненні да жылых памяшканняў (доляй у праве агульнай уласнасці на жылое памяшканне), якія знаходзяцца ва ўласнасці і (або) у валоданні і карыстанні плацельшчыкаў жыллёва-камунальных паслуг, у якіх адсутнічаюць зарэгістраваныя па месцы жыхарства грамадзяне, уносіцца зыходзячы з нарматыву утварэння цвёрдых камунальных адходаў на аднаго плацельшчыка жыллёва-камунальных паслуг па субсідаваных тарыфах для насельніцтва.

Такім чынам, паколькі заяўнік з'яўляецца ўласнікам (спадчыннікам) жылога дома, ён абавязаны вырабляць аплату за зварот з цвёрдымі камунальнымі адходамі.

Пытанне: я мяркую, што на тэрыторыі майго домаўладання не ўтворыцца такая колькасць цвёрдых бытавых адходаў (смецця), якое неабходна абясшкоджваць на платнай аснове. Усё смецце, ское ўтвараецца біялагічна i раскладаецца  я складую ў кампостную яму на зямельным участку і выкарыстоўваю як арганічнае ўгнаенне. Частку смецця я спальваю ў печы. Нязначную астатнюю частку на сваёй машыне выводжу ў кантэйнеры для збору ТБО.

Дагавор на выкананне гэтага віду паслуг насельніцтву са спецыялізаванай арганізацыяй не заключаны. Ці правамерна патрабаванне да мяне арганізацыі РУП "Лагойскі камгас" рабіць аплату за зварот з цвёрдымі камунальнымі адходамі.

Адказ: у адпаведнасці з артыкулам 18 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва - камунальных паслуг" - спажывец абавязаны заключыць дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг, падрыхтаваны і прадстаўлены выканаўцам, за выключэннем выпадкаў, калі спажывец пісьмова адмовіўся ад заключэння такога дагавора і неаказанне адпаведных асноўных жыллёва-камунальных паслуг канкрэтнаму спажыўцу тэхнічна магчыма.

У арганізацыі жыллёва-камунальнай гаспадаркі Лагойскага раёна, адсутнічаюць тэхнічныя сродкі, якія дазваляюць на практыцы не аказваць дадзеную паслугу канкрэтнаму спажыўцу і пры гэтым пазбавіць яго фактычнай магчымасці карыстацца гэтай паслугай, таму грамадзяне абавязаны заключаць дагаворы на вываз і абясшкоджванне цвёрдых бытавых адходаў.

Згодна з пунктам 8 артыкула 17 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абыходжанні з адходамі" ўласнікі адходаў спажывання абавязаны прыняць меры па іх дастаўцы ў санкцыянаваныя месцы захоўвання адходаў.

У адпаведнасці з артыкулам 15 Закона і артыкулам 415 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь, калі адзін з бакоў, для якога заключэнне дагавора абавязкова, ухіляецца ад заключэння дагавора, іншы бок мае права звярнуцца ў суд з патрабаваннем аб прымусе заключыць дагавор.

Артыкул 15.63 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях прадугледжвае адказнасць за парушэнне заканадаўства Рэспублікі Беларусь Аб абыходжанні з адходамі.

Пытанне: Як атрымаць зямельны ўчастак для будаўніцтва і абслугоўвання жылога дома ў парадку чаргі?

Адказ: Пытанні канфіскацыі і прадастаўлення зямельных участкаў грамадзянам Рэспублікі Беларусь рэгулююцца ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2007 № 667 "Аб канфіскацыі і прадастаўленні зямельных участкаў" (далей – Указ) і Палажэннем аб адзіным парадку ўліку грамадзян, якія жадаюць атрымаць зямельныя ўчасткі для будаўніцтва і абслугоўвання аднакватэрных, блакіраваных жылых дамоў, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.12.2011 № 1781. Для гэтага грамадзяніну неабходна звярнуцца ў мясцовы выканаўчы камітэт па месцы знаходжання запрошанага зямельнага ўчастка з адпаведнай заявай. Пасля ўключэння грамадзяніна ў адзіны спіс грамадзян, якія жадаюць атрымаць зямельныя ўчасткі для будаўніцтва і абслугоўвання жылога дома, разглядаецца пытанне аб прадастаўленні зямельнага ўчастка ў адпаведнасці з чарговасцю.

Пытанне: Якія дакументы неабходна прадаставіць для ўключэння ў спіс жадаючых атрымаць зямельныя ўчасткі для будаўніцтва і абслугоўвання жылога дома?

  • Даведкі арганізацый па дзяржаўнай рэгістрацыі аб правах на аб'екты нерухомай маёмасці або аб адсутнасці правоў на аб'екты нерухомай маёмасці ў дачыненні да грамадзяніна і членаў сям'і на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь (+ на дзявочае прозвішча жонкі);
  • Даведка аб займаемым грамадзянінам жылым памяшканні і складзе сям'і;
  • Даведка аб стане на ўліку маючых патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў у дачыненні да грамадзяніна;
  • Звесткі з месцаў пастаноўкі на ўлік маючых патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў грамадзяніна аб накіраванні на будаўніцтва (рэканструкцыю) або набыццё жылых памяшканняў у складзе арганізацыі забудоўшчыкаў або на заключэнне дагавора стварэння аб'екта долевага будаўніцтва з дзяржаўнай падтрымкай у дачыненні да грамадзяніна, а таксама членаў яго сям'і, якiя сумесна з ім стаяць на ўліку маючых патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў.
  • Арыгіналы, ксеракопіі пашпартоў у дачыненні да грамадзяніна і членаў сям'і, пасведчанняў аб нараджэнні непаўналетніх дзяцей, сумесна з грамадзянінам якія стаяць на ўліку маючых патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў, ксеракопія пасведчання аб заключэнні шлюбу (ксеракопія пасведчання шматдзетнай сям'і - калі маецца).

Пытанне: Як набыць з аўкцыёну зямельны ўчастак у прыватную ўласнасць, якія дакументы неабходныя для ўдзелу ў аўкцыёне?

Адказ: у адпаведнасці з п. п. 15,16 Палажэння парадку арганізацыі і правядзення аўкцыёнаў па продажы зямельных участкаў у прыватную ўласнасць, зацверджанага пастановай Савета Рэспублікі Беларусь № 462 ад 26.03.2008 г., для ўдзелу ў аўкцыёне грамадзянін, юрыдычная асоба (асабіста альбо праз свайго прадстаўніка або ўпаўнаважаная службовая асоба) ва ўстаноўлены ў паведамленні тэрмін падаюць заяву аб удзеле ў аўкцыёне з указаннем кадастравых нумароў і адрасоў зямельных участкаў, якія яны жадаюць набыць у прыватную ўласнасць, а таксама завераную копію плацёжнага даручэння аб унясенні задатку ў мясцовы выканаўчы камітэт па месцы знаходжання запрошанага зямельнага ўчастка.

Акрамя таго, у камісію або арганізацыю прадстаўляюцца: грамадзянінам:

копія дакумента, які змяшчае яго ідэнтыфікацыйныя звесткі, без натарыяльнага засведчання;

прадстаўніком грамадзяніна-натарыяльна засведчаная Даверанасць;

прадстаўніком або ўпаўнаважаным службовай асобай юрыдычнай асобы - Даверанасць, выдадзеная юрыдычнай асобай, або дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы службовай асобы, копіі дакументаў, якія пацвярджаюць дзяржаўную рэгістрацыю юрыдычнай асобы без натарыяльнага засведчання, дакумент з указаннем банкаўскіх рэквізітаў юрыдычнай асобы.

Пры падачы дакументаў на ўдзел у аўкцыёне грамадзяне Рэспублікі Беларусь прад'яўляюць пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, а прадстаўнікі грамадзян і юрыдычных асоб, упаўнаважаныя службовыя асобы юрыдычных асоб - дакумент, які сведчыць асобу.

Да ўдзелу ў аўкцыёне дапускаюцца асобы, якія падалі ў камісію або арганізацыю ў названыя ў паведамленні тэрміны адпаведную заяву з дадаткам неабходных дакументаў і якія ўнеслі задатак у памеры, парадку і тэрміны, вызначаныя ў паведамленні.

Падаць электронны зварот

Last modified on 11.03.2019